|
IloveJohnnyDepp
|
|
|
|
Hoofdstuk 3. Mijn nieuwe boek
We hadden alles voor het nieuwe schooljaar, maar het was bepaald niet fijn om zo door de Dreuzelstraten te lopen. De mensen keken je allemaal zo stom na. Mijn moeder deed net alsof ze de Dreuzels niet zag. Ik wist dat alle mensen naar mij keken, mijn moeder zei altijd dat, dat kwam omdat ik zo'n mooi gezicht had waar mijn blonde haar zo mooi om viel, en dat mijn stralende heler groene ogen zo mooi bij mijn bleke huid paste. Maar zelf wist ik wel beter ookal had ik dat nooit onder ogen willen zien, het deed pijn om te zien wat je echt bent van binnen. Mijn moeder vertelde me altijd geweldige verhalen over Zweinstein ook nu, en we lopen gewoon op straat. “En toen ik voor het eerst die Grote Zaal zag het was zo mooi. Ik durf te wedden dat jij helemaal betoverd raakt”. Vertelde mijn moeder en ze lachte om haar eigen woordgrap. “Mam hoe moet dat nou met mij? Wat krijg ik daar te drinken? En stel dat ik iets heel doms doe, stuurt Anderling me dan terug naar huis?” Volgens mij wist ze daar geen antwoord op, want ze zei de rest van de reis niks meer. Toen we bij ons huis aangekomen waren stond mijn vader op me te wachten. “He, wat zie ik nou heb je een kat en een uil. Je moeder moet in een goede bui zijn geweest. Ik heb misschien wel iets dat je leuk vind”. Hij haalde een oud boek uit zijn tas en gaf het aan mij. ‘De eeuwen oude bezweringen en vervloekingen’ Het leek me een heel leuk boek, maar ik wist niet zeker of ik al die spreuken wel kon. Er stonden spreuken in zoals:” Amnesia Completa (wist iemands hele geheugen), Atmosferische bezwering (zorgt voor regen, sneeuw en wind), Crucio (martelt iemand), Avada Kedavra (vermoordt iemand), Imperio (de wil van het slachtoffer wordt overgenomen), Insectspreuk (laat bij iemand groeisprieten aangroeien, verwijdert zijn spraakvermogen en dwingt het slachtoffer over de grond te kruipen) en nog veel meer. Achter in het boek stonden de meest erge en pijnlijke gedaanteverwisselingen, en de ergste toverdranken. Ik kon niet bedenken waarom mijn vader zou denken dat ik dit leuk zou vinden. Maar ik wou hem niet teleurstellen dus ik deed net alsof ik er heel blij mee was. “Dag schat, dag Sas. Ik moet weer naar mijn werk ik zie jullie vanavond”. En mijn vader vertrok. Mijn moeder ging gezellig naar de tovernaars in de buurt. Ikzelf bracht al mijn spullen naar mijn kamer en ik ging met Emma spelen terwijl Bill langs mijn hoofd vloog.
*437 woorden*
|